zondag 25 januari 2015

Zondag bakdag: Choco Sugar Cupcakes

Wat is er nou leuker dan op zondag de keuken in te duiken en iets lekkers te maken?! Vandaag ga ik een cupcakes bakken met een heerlijke choco topping! Zijn jullie klaar voor overheerlijke cupcakes met een sugar en chocoshock!! Kijken en bakken jullie gezellig mee??






De benodigdheden 

1. Home made muffins mix!
2. Een kom om in te mixen.
3. Een maatbeker
4. Een mixer
5. Muffin bakplaat. ( is geen must maar wel handig!)

Aan de slag! 



Ik lees de gebruiksaanwijzing en dit wordt super makkelijk! Ik haal alles uit het doosje zodat het klaar ligt. 
Vervolgens verwarm ik mijn oven voor op 200 graden. 

De maatbeker vul ik met 150 ml. water. 



In de kom heb ik de bak mix en het water bij elkaar gegoten. 


Mixen maar!!!!


De chocolade chips erbij voegen en nogmaals mixen!


Ik doe de cupcake vormpjes in de bakplaat. 




Met behulp van twee eetlepels ga ik het beslag in de vormpjes gieten. 



Tadaaaa!! Vormpjes zijn gevuld! De oven is warm! Ze mogen erin! 

Hupsakee in de oven voor ongeveer 15 a 20 minuten!
Je kan het tussendoor checken of de cupcakes gaar zijn door met een saté prikker in de cupcakes te prikken. Als deze er schoon uitkomt zijn ze gaar!

Zo na 20 minuten zijn de cupcakes mooi lichtbruin. Ik laat ze afkoelen en in die tussen tijd kan ik de topping maken!

De topping maken!
 Voor de topping heb je het volgende nodig:
1. chocoladereep maakt niet uit welke! ik gebruik een reep met stukjes hazelnoot.
2.steelpannetje.
3. Een kommetje dat heet mag worden. 

Doe de chocoladereep in een bakje, plaats deze in het steelpannetje en voeg hierbij heet water aan toe. 
In het pannetje! niet in het bakje met chocolade.

Op laag vuur het water laten koken zodat de chocolade smelt! hmmm..en tussendoor even proeven natuurlijk;)


Als de chocolade gesmolten is, dip je de bovenkant van de cupcakes erin! 

 Het resultaat! Nu kan het versieren beginnen! 
Je kan ze natuurlijk ook zo opeten!


Schattige en kleurijke versiering! 
Let op! Bevat lots of sugar! ;-) 


Het eindresultaat!! 



Love,

Celine 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten