woensdag 4 februari 2015

Coffee Tag :-)

Toen ik deze Coffee Tag las bij een van mijn favoriete bloggers Kelly Caresse dacht ik deze Coffee Tag is wat voor mij!  Voor degene die mij op Instagram volgen kunnen zien dat ik de dag altijd met een kopje koffie begin. In deze Tag zal ik antwoord geven op allerlei vragen die te maken hebben met het drinken van koffie! Zijn jullie nieuwsgierig? Lees gezellig mee. 





1. Wanneer dronk jij je eerste kopje koffie? En hoe smaakte dat?
Toen ik een klein meisje was wilde ik altijd koffie drinken met mijn vader. Mijn vader werkte veel thuis toen ik jong was. Ik kwam dan als hummeltje van 8 jaar even koffie langs brengen met daarbij een kopje "koffie" voor mijzelf vol met melk en veel schepjes suiker. Ik ben een echte koffiedrinker geworden tijdens mijn bijbaantje in een pannenkoekenhuis. Toen leerde ik van een barista mooie cappuchino's te maken met melkfiguurtjes.  

2. Met wie drink je graag koffie?
Mijn vriendlief lust helaas geen koffie. Maar ik vind het ontzettend gezellig om met mijn moeder en vriendinnen koffie te drinken. 

3. Op welke momenten van de dag drink jij koffie?
De Ochtend! Ik moet echt koffie drinken om mijn dag te beginnen. Meestal drink ik twee bakjes achter elkaar. Mocht ik tijdens mijn werk een inkakkertje hebben dan neem ik aan het eind van de middag nog een kopje koffie. In de avond drink ik geen koffie, dan neem ik lekker een kopje thee. 



4. Wat is je favoriete koffievariatie (Espresso, cappuccino, zwart…)?
Thuis drink ik het liefst een kopje lungo van de dolce gusto. Als ik in een café koffie ga drinken neem ik een latte machiato. 

5. Wat is je favoriete koffiemerk?Ik heb geen echte voorkeur. Ik heb thuis de Dolce Gusto en daar ben ik erg dol op maar bij mijn schoonmoeder kan ik verse bonen koffie drinken en dat is ook erg lekker! 

6. Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit, of blijf je trouw aan één soort/smaak?
Ik probeer met de Dolce Gusto af en toe wat verschillende smaken uit. Vooral omdat je verschillende soorten koffie, cappuccino's en latte machiato's kunt uitproberen. 

7. Heb je aparte soorten/smaken koffie in huis voor je gasten?
Nee, ik heb geen aparte smaken voor mijn gasten in huis. 

8. Waar koop jij je koffie?
De koffie die ik thuis gebruik koop ik bij onze supermarkt de Boni. Als ik buiten de deur koffie drink koop ik mijn koffie bij Starbucks of Mocka More. 

9. Hoe drink jij je standaard kopje koffie?
Zwart.

10. Wat vind jij het lekkerst bij de koffie?
Marshmallows! Aaaah zo lekker!! Even laten weken dan zijn ze lekker sappig! Jummie jummie.


11. Een gemene: nooit meer koffie of nooit meer thee?
Nooit meer Thee! Dat is niet eens moeilijk voor mij, ik vind koffie toch echt het lekkerst!


Ben je zelf ook dol op koffie? En vonden jullie dit ook een leuke Tag? Neem deze Tag dan over en beantwoord deze leuke vragen onder het genot van een kopje koffie ;-). 

Hoe drinken jullie het liefst je koffie? En heb je nog een leuke koffie tip? Laat het mij weten in een reactie hieronder.

Love,

Céline


4 opmerkingen: