zondag 18 januari 2015

Back to Blogging

Dat is lang geleden!! Ik opende mijn blog en zag dat het laatste bericht dateerde van 12 september 2013!! WauW!! Ja ik ben lang weggeweest. Toen ik mijn Blog begon was ik bezig met afstuderen, dit nam zoveel tijd in beslag dat het al gauw niet meer mogelijk was om door te gaan met bloggen. Toen ik in februari 2014 ook daadwerkelijk afstudeerde was ik dolblij! Helaas ging het daarna persoonlijk wat minder met mij.



Ik heb 4 jaar lang keihard gestudeerd, in diezelfde tijd een huis gekocht met vriendlief, veel gewerkt tijdens mijn bijbaan, tussendoor stage gelopen en daarnaast niet geheel onbelangrijk geprobeerd mijn familie en vriendinnen aandacht te geven en leuke dingen doen.

 Toen ik eenmaal klaar was met studeren viel ik in een zwart gat. Er was geen druk, geen stress en niks hoefde meer. Dit was een grote verandering en ik wist even niet hoe ik hier mee om moest gaan. Ik had een baan aangeboden gekregen bij mij stage maar de heb ik na twee weken opgezegd omdat het niet goed voelde, gelukkig kon ik bij min oude bijbaan blijven werken. Maar dan krijg je veel reacties vanuit je omgeving, wat ga je nu doen? Ben je nu al aan het solliciteren? En daar kwam een soort maatschappelijke druk. Want als je afgestudeerd bent vinden mensen het logisch dat je meteen een baan gaat zoeken. Al deze omstandigheden werden mij een beetje te veel. Ik moest veel huilen, wist niet zo goed wat ik nu moest doen en ik liep er als een zombie bij. Toen heb ik een keuze gemaakt, ik ging geen baan zoeken! Ik moest eerst mijzelf terug vinden! En ik moest mij nik aantrekken van de reacties uit mijn omgeving. Ik moest nu eerst eens voor mijzelf kiezen en even genieten van het niks doen en het geslaagd zijn. Toen ik dit had besloten voor mijzelf viel er een last van mijn schouders af en was ik ook wel trots dat ik voor mijzelf ben opgekomen!

Van het afgelopen jaar heb ik veel geleerd en ben ik als mens gegroeid! Ik werk nu lekker full time als visual merchandiser bij mijn oude bijbaan. Ik voel mij op dit moment hier ontzetten goed bij en ik geniet van elke dag! Ik voel mijzelf weer top en ik heb geleerd dat wanneer je een baan hebt waarbij je veel verdient doodongelukkig kan zijn! Ik zal in een andere blog mijn avonturen van het jaar 2014 vertellen. Ik ga weer lekker persoonlijk bloggen over mijn leven en ik hoop dat ik jullie het leuk vinden om mijn blogs te lezen!


Love,

Celine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten