zaterdag 28 februari 2015

Film review: 50 shades of grey

Afgelopen donderdagavond om 21.30 was het zover! Ik ging met twee vriendinnen naar 50 shades of grey. Giegelend en benieuwd naar wat ik kon verwachten gingen wij naar de bioscoop. De meningen over de film zijn wisselend dus ik was erg benieuwd. Ik zal jullie in deze blog mijn mening geven hoe ik de film heb ervaren. Lezen jullie gezellig mee? Ik zal natuurlijk niet te veel onthullen of spoilen!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen.. I LOVED IT! Ik vond de film echt ontzettend leuk. Doordat de reacties nogal verschillend waren ging ik er zoveel mogelijk zonder verwachtingen de film kijken. Wat ik vooral leuk vond is dat ik veel herkenningspunten zag met boek deel 1, natuurlijk was niet alles heel gedetailleerd uitgewerkt, maar dat is ook niet mogelijk binnen twee uur.

Mr. Grey vind ik ontzettend goed gecast, het is een mooie charismatische man en hij straalt ook iets autoritairs uit. Datzelfde vind ik ook van Anastasia, ze komt heel goed over als een onzeker meisje die voor het eerst liefde en seks ervaart. Daarnaast vond ik de droge humor die erin verwerkt is erg leuk! Ik lag af en toe echt dubbel van het lachen door Anastacia om vervolgens een beetje met rooie oortjes te zitten.

De sex scenes waren erg sensueel gefilmd en ik had niet het idee dat het te veel was of dat het te veel porno werd. Tijdens deze scenes werd er veel gegiecheld in de zaal. Er is veel chemie tussen de beide hoofdrolspelers je voelt de spanning tussen die twee. Er wordt een soort psychologisch spel gespeeld door Christian en zijn verlangen en liefde naar Anastasia komt duidelijk naar voren.

Naar mijn mening is de film goed en mooi verfilmd naar aanleiding van boek 1! Ik hoop dat er gauw een vervolg wordt verfilmd!

Zijn jullie al naar deze film geweest? Wat vonden jullie er goed of slecht aan?

Love,